9 August 2016
0 Comments

Vyplatí se Youtube reklama?

Youtube je bezesporu nejnavštěvovanější video portál nejen v České Republice. Měsíčně ho navštíví více než 1 miliarda unikátních uživatelů. Podle statistik z roku 2013 je to v České Republice „pouhých“ 5,1 milionu uživatelů měsíčně, ale pro české firmy a společnosti to bude dostatečně velké množství lidí, mezi kterými by mohly najít svého potenciálního klienta.

Jasným příkladem jsou reklamy bank, operátorů a automobilek. Vždyť volat, textovat, mít bankovní účet a jezdit autem je v dnešní době nutnost pro každého z nás. (Slyším ty hlásky ve vašich hlavách, které říkají: „Ale Pepa z Horní Dolní nepotřebuje telefon ani platební kartu! A už vůbec ne auto, protože stodváca mu stačí!“ Jasně, ale Pepa asi nebude vaše cílová skupina, tak ho prostě vyškrtneme, ano?)

KDO A PROČ YOUTUBE REKLAMU VYUŽÍVÁ A NEVYUŽÍVÁ?

Nejde mi ale do hlavy, proč reklamu na Youtube využívá pořád ta stejná hrstka (většinou nadnárodních) společností a ostatní (především menší společnosti nebo živnostníci) se do ní v Čechách moc nehrnou? Statistiky přece hovoří jasně – alespoň co se týče reklamy na Googlu, až 92% lidí kliká na sponzorovaný příspěvek! Na Youtube to číslo určitě bude podobné, tak proč toho nevyužít? A teď odbočím. Těch 92% lidí neví, že kliká na reklamu? Ne, protože o tom buď nemají povědomí, nebo to nerozlišují, nebo je jim to jedno, protože díky cílené reklamě od Googlu se stejně dostanou na stránku, kde se nachází to, co hledají. Osobně si myslím, že u českých firem a živnostníků je to stejné – nemají povědomí o tom, že tolik lidí kliká na reklamy, že se reklamy dají cílit na konkrétní publikum, ani že reklama na Youtube funguje úplně stejně a není tak drahá, aby musela být výsadou jen velkých společností.

VIDEO PRODÁVÁ!

Tak kde to vázne? Žijeme v době, kdy jsou lidé stále línější číst. Z každé strany je slyšet, že video prodává, protože je to zábavnější forma, jak lidem sdělit potřebné informace a v žádném jiném médiu necílíte na tolik emocionálních motivátorů, které Vás ovlivňují ke koupi. A spustit reklamní kampaň na Youtube pomocí Google Adwords dneska zvládne kde kdo, na to není potřeba ani najímat „zkušeného profíka“. Stačí se jen zamyslet, kdo, kde a jací jsou vaši potenciální klienti a na tuto cílovou skupinu zaměřit vaší Adwords kampaň. Jste malíř? Není nic jednoduššího, než reklamu nacpat člověku, který hledá video návod o tom, jak se míchá barva, nebo kde jí má vlastně koupit.

JE TO DRAHÝ? CO MI VIDEO REKLAMA PŘINESE?

Určitě si spousta z vás říká, že je to super, ale že reklama na tak velkém portálu jako je Youtube bude drahá. Uvedu konkrétní příklad a obrázek o nákladnosti Youtube reklamy si udělejte sami.

Pokud si nastavíte denní rozpočet na 200,-Kč a dobře zacílíte na své potenciální klienty, tyto dvě stovky vám zajistí, že vaše video uvidí 250 – 1000 potenciálních klientů. Když si vymezíte rozpočet pouhých 5000,-Kč, může vám reklama běžet skoro měsíc a oslovit 6250 – 25000 potenciálních klientů. I kdyby z toho nejnižšího počtu oslovených potenciálních klientů opravdu nějak reagovalo pouze 1% z nich a zakoupilo váš produkt nebo službu, tak máte 62 a půl nového zákazníka za necelý měsíc. Stihnete je vůbec obsloužit? Máte na to kapacity? Ta pětitisícová investice teď vypadá docela směšně, že?

(Všechny čísla jsou hrubé odhady. Celkové výsledky závisí na hodně faktorech jako je správné zacílení na publikum, míra zaujetí, počet shlédnutí a v neposlední řadě i na kvalitě zpracování videa. Nelze předem určit, jak velký bude úspěch.)

JAK NA TO?

V každém případě videem musíte oslovit a zaujmout během prvních pěti vteřin. Můžete zkusit vyrobit nějaké video jen ze „slajdů“, programů je na to dost a ve finále vás to stojí jen čas a výše zmíněních pět tisíc na propagaci. Druhá varianta je svěřit výrobu videa profesionálům, kteří již vědí, jak během pěti vteřin zaujmout. Sice to něco stojí, ale ta investice se vám vrátí a možná vám jí hned zaplatí vašich prvních 62 a půl nového klienta. Jdeme do toho?

  • Jaroslav "Šety" Šetek

    Vystudoval produkci a režii ve Zlíne, a od chvíle kdy skončil začal podnikat v oblasti online marketingu se specializací na video a jeho postprodukci. Svoji práci miluje a svému rozvoji věnuje téměř veškerý volný čas.

0 Comments

PŘIDEJTE KOMENTÁŘ