9 August 2016
0 Comments

Webdesign inspirace 2014

"Nešlo by to víc barevný?" "Mohlo by se to hejbat?" "Co kdyby ten text přijel z epického výbuchu přímo tady semhle a nad něj dáme lampu a bude to jakože skleněný a celý se to bude třpitit a lesknout!"
Jestli tohle čte někdo, kdo se zabývá webdesignem určitě mi potvrdí, že to od klientů nejsou až tak neobvyklé otázky - snad doufejme krom té poslední. Samozřejmě dobrý "webař" takové věci zapracuje bez mrknutí oka. Neměl by ale správně klientovi vysvětlit, proč takové věci nejsou vhodné a proč by se to tak nemělo dělat? Ano měl a věřím, že spousta "webařů" to i dělá, ale občas není jednoduché klienta přesvědčit.

Přitom čisté nebo minimalistické webdesigny s sebou nesou spoustu výhod a to zejména pro majitele webových stránek, kteří například prodávají nějaké produkty nebo služby. Největší výhoda je především v přehlednosti takového webu, kdy je jednodušší donutit návštěvníka splnit určitý cíl, který má pro majitele webu určitý přínos (nákup, vyplnění poptávky, poskytnutí emailové adresy pro možnost dalšího kontaktování atd).

U webu, který nabízí produkty nebo služby je důležité, aby byl přehledný pro co možná největší množství návštěvníků. V takovýchto případech jsou ozdoby, třpitky, odlesky a "nestandardní" rozložení spíše na škodu, protože "krása" webdesignu je subjektivní a každý vnímá webdesign jinak. Jak se říká - sto lidí, sto chutí. Proto usnadněte návštěvníkům orientaci na Vašem webu a umožněte jim jednoduše najít to, co hledají - stejnou věc, kterou Vy chcete prodat.
Druhou jasnou výhodou čistého minimalistického webdesignu je jednoduchá možnost "nasadit" tento webdesign na webovou stránku tzv. responzivně - tedy tak aby se korektně zobrazovala na co největším množství zařízení - nejen na monitorech o různých rozlišeních ale třeba i na tabletech či mobilech. (Trocha statistiky - náš web navštěvuje cca 15% návštěvníků z mobilu a tabletu. Podle světových statistik to může být až 30% návštěvníků. Přece nechcete aby se třetině lidí vaše prezentace zobrazovala špatně nebo vůbec?) Například si nedovedu představit, jak by responzivně reagovalo menu či odkazy naskládané do obloučku. Co to udělá na mobilu s malým rozlišením?
A nyní pro inspiraci několik čistých, přehledných i minimalistických webdesignů, které plní cíle jejich majitele a přináší mu užitek - mění návštěvníky v zákazníky a zajišťují zisk.

  • Lukáš "Kenji" Vrábel

    Fotograf, grafik a webdesigner v jedné osobě. Specializuje se na tvorbu digitálních fotomanipulací, s kterými pořádá workshopy kde své zkušenosti předává dál.

0 Comments

PŘIDEJTE KOMENTÁŘ