9 August 2016
0 Comments

Hudební videoklip na Klíčovacím pozadí

Točení kapel před zeleným pozadím není u nás prozatím tolik běžná věc, hlavně z hlediska náročného postprodukčního procesu, který může za dané situace trvat i několik měsíců a na tomto se tedy odráží i jeho následná cena. Pokud má ale kapela jasnou představu, kterou by chtěla ve videoklipu realizovat, je to ta nejlepší cesta, jak se ji přiblížit, protože u této techniky je umělec omezen pouze svou vlastní fantazií. Pokud tedy máte myšlenku, které se pomocí reálných záběrů nedá docílit, nebo pokud chcete jako v tomto případě video stylizovat k obrazu svému, je to ta nejlepší cesta jak toho dosáhnout.

Kapela Infinty (Ex Silent Hill) nahrávala své CD před necelým rokem v naší pobočce, nahrávacím studiu AUTOBUS Recording a poté uplatnila následnou slevu na videoklip u naší společnosti. Videoklip se měl podle jejich představ podobat hudebnímu videu Vaška Noida Bárty k písni "Ráchel", které jsme realizovali začátkem roku 2012.

Celý proces začíná sepsáním představ, jak by měl výsledný produkt vypadat a poté se začnou postupně skládat jednotlivé vrstvy pozadí do výsledného prostředí. Tomuto procesu se říká Matte Painting a je to v podstatě komponování 2D vrstev do 3D kompozice, vytvářející ve výsledku iluzi prostoru. Ve videoklipu kapely Infinity bylo těchto vrstev použito 270.

Po tomto procesu se přesuneme k animování jednotlivých vrstev a natáčení jednotlivých členů kapely. Natáčíme vždy každého člena zvlášť pro pozdější snažší postprodukci (Stalo se také, že v průběhu postprodukčního procesu kapela vyhodila zpěvačku, a nová zpěvačka byla poté ve videoklipu pouze nahrazena, což by v reálném videoklipu nebylo možné).

Výsledný záběr pokud je hotový, nabarvený a vyčistěný připravíme k výslednému výstupu (Renderu) a poté vyexportujeme v požadovaném formátu. Tento proces kvůli velkému množství vrstev zabírá 29 hodin na každý záběr na 12ti jádrovém procesoru (Spoustu času na kávu).

Po vyrenderování všech záběrů začíná fáze střihu, kdy se výsledný materiál sestříhá do sebe a poté opět vyrenderuje jako výsledný produkt, nyní už o 150% rychleji, protože jsou všechny vrstvy spojeny v jedno video (méně času na kávu).

Pokud se chce kapela lišit a zaujmout i jiné spektrum fanoušků, ať už ve stylizovaném nebo realistickém klipu na green screenu, rozhodně tuto zkušenost doporučujeme. Přiznejme si - Nemrznete venku, jste ve vyhřátém ateliéru, s posezením, kávou, a vše bez následného shonu při balení věcí, případně přejíždění z lokace na lokaci. Rozhodně stojí za zvážení.

  • Jaroslav "Šety" Šetek

    Vystudoval produkci a režii ve Zlíne, a od chvíle kdy skončil začal podnikat v oblasti online marketingu se specializací na video a jeho postprodukci. Svoji práci miluje a svému rozvoji věnuje téměř veškerý volný čas.

0 Comments

PŘIDEJTE KOMENTÁŘ