9 August 2016
0 Comments

Jak psát firemní blog

Dříve jsem se zmínil o tom, jakou sílu pro Vaše internetové stránky má firemní blog.

Zde si zopakujeme nejdůležitější body, které Vám přinese:

  • Budujete zpětné odkazy na Vaše firemní stránky a zvyšujete tak přirozeně Vaši SEO optimalizaci pro internetové vyhledávače.
  • Zaměřujete se na užší otázky ohledně svých služeb, produktů a na otázky které lidi zajímají a následně jim na ně dáte odpověď = Budujete důvěru Vašich zákazníků.
  • Google i ostatní vyhledávače milují aktualizovaný obsah a pokud blog píšete pravidelně (minimálně 1x týdně) neustále se skrze svoje témata objevujete na předních místech vyhledávačů u dané tématiky – Pokud vlastníte malý rodinný pivovar, každého pivaře zajímá postup vyrábění piva – Napíšete tedy článek „Jak se vyrábí pivo“ a pod tímto slovním spojením se poté tento člověk dostane na Vaše stránky, kde si Váš postup přečte, zjistí že nejste velký výrobce, že vyrábíte kolem 20 000 piv měsíčně podle tradiční receptury a hlavně s láskou a ve více jak 60% lidí vzbudíte zájem o Váš výrobek a budou ho chtít ochutnat. Pokud je Váš výrobek navíc opravdu kvalitní a chutná skvěle, gratuluji, získal jste odběratele.
  • Lidé Vás začnou považovat za odborníka ve Vašem oboru a Vaše firma si buduje respekt. Nebojte se prozrazovat postupy Vaší práce. Lidé jsou zvědaví a rádi koukají zkušeným lidem pod ruce. A nemusíte se bát, že si poté začnou pivo vyrábět doma. Sami víte, jak velká investice byla do potřebného vybavení, a ani podle zákona by toto nebylo možné. Ostatně, kdo by poté pil pivo, které kvasilo dva týdny ve vaně?

Zaměřte se tedy vždy na co nejužší problematiku ve Vašem odvětví a zodpovězte těmto lidem jejich dotazy. Určitě se Vás jednou za čas někdo zeptá „Jak dlouho trvá než uvaříš pivo?“. Zapamatujte si tuto otázku, protože je spousta lidí v České republice, které zajímá to samé. Vytvořte tedy krátký článek s názvem „Jak dlouho trvá výroba piva“. K Vašemu článku se tak dostanou lidé, které to skutečně zajímá a kteří se chtějí dozvědět nové informace.

Na konci každého článku požádejte čtenáře o akci. Nejdříve mu ovšem odpovězte na jeho dotaz, nikdy ne dříve. Prvně uspokojíte jeho zvědavost, poskytnete mu hodnotné informace a až vzápětí ho pozvete na svůj e-shop, ať ochutná Vaše domácí pivo. Tento člověk je Vám v tento moment (i když nevědomky) zavázán, protože jste mu poskytli část svého know-how a proto se na Vaši nabídku podívá.

Nejdůležitější věc ohledně psaní blogu ovšem je, že je ZDARMA. Nepotřebujete vrážet miliony do reklamy a snažit se tak násilně lidi dostat na Váš web. Konverze těchto lidí v zákazníky je v tomto případě mizivá (jedná se o 2% ze 100 návštěvníků stránek, což jsou dva kupující lidé.)

Zodpovězte si tuto otázku – V jakém případě si k Vám člověk udělá bližší vztah? Pokud bude 15 minut číst článek ve Vašem blogu ohledně toho co ho zajímá, nebo pokud v autě uvidí 2 sekundy Váš billboard na dálnici a za dalších 5 kilometrů nebude ani vědět v čem podnikáte?

Za návštěvnost stránek není v této době potřeba platit sta tisíce, protože nikdy nehledáte cíleně člověka, kterého to zajímá.

To, že hodíte obrovskou síť do moře, a nevytáhnete ani jednu rybu přece neznamená, že v moři ryby nejsou. Ale zkuste do této sítě hodit návnadu, a tyto ryby připlavou.

Dejte si proto úkol – Každý týden napište jeden krátký článek, kde prozradíte část toho, co ve Vašem odvětví lidi zajímá. Pokud to Vaše konkurence do teď nedělá, budete tak první kdo jim začne odpovídat a máte tak z ničeho nic obrovskou páku. Výsledky nepříjdou během pár měsíců, ovšem pokud budete tento systém praktikovat po dobu jednoho roku, vybuduje si několik desítek odkazů, které Vám průběžně a přirozeně budou vodit potenciální klienty, kteří se sem nedostali omylem, ovšem pro Vaše informace. Žijeme v době, kdy není potřeba do reklamy vrážet miliony.

  • Jaroslav "Šety" Šetek

    Vystudoval produkci a režii ve Zlíne, a od chvíle kdy skončil začal podnikat v oblasti online marketingu se specializací na video a jeho postprodukci. Svoji práci miluje a svému rozvoji věnuje téměř veškerý volný čas.

0 Comments

PŘIDEJTE KOMENTÁŘ