9 August 2016
0 Comments

Nápady na hudební videoklipy

Už dávno je pryč doba, kdy vidíme videoklip kapely, která stojí před kamerou a snaží se prodat svoji hudbu pouze skrze svoji image a svůj hudební přednes. Tento postup v dnešní době funguje pouze pro známé kapely a umělce, kterým stačí jejich obličej k tomu, aby si fanoušek videoklip užil. Pokud ovšem nebude mít videoklip nápad, ani hlubší sdělení, nemá příliš šancí k úspěchu mezi dalšími kvanty videí, kterých den ode dne přibývá.

Vždy se snažte vypíchnout sdělení, které Vaše písnička má. Pokud zpíváte anglicky, o to více je složitější, aby posluchač Vaši písničku pochopil a odnesl si z ní něco více, než jenom pěknou melodii. K tomuto pak bohatě stačí pouze Vaše skladba.

Pokud jste autor textu k písni, určitě jste ji psali v nějaké náladě. Měli jste vztek? Byli jste smutní? Byli jste šťastní a chtěli jste svou radost předat dál? Pokud neprojevíte ve svém videoklipu žádné emoce a nepředáte je svým fanouškům, fanoušek nebude mít důvod si Vaši píseň nasdílet, nebo ji dále propagovat a chválit jak na sociálních sítích, tak i mezi svými známými. Představte si člověka, který za Vámi příjde a řekne: „Hele, viděl jsi ten novej videoklip? Ty jo, … oni tam stojí a hrajou, je to úžasný.“ Pokud by to bylo takto snadné, byli by slavní všichni. Proto je potřeba si uvědomit, že právě Vy můžete mít tu výhodu a být ve svém okruhu ta „originální“ kapela, která navíc s pěknými texty a melodiemi dokáže svou píseň prodat i dalších frontách.

Pokud je fanoušek Váš přítel, nasdílí klip aby Vás podpořil. Videoklip bude dále putovat pouze mezi Vašimi přáteli. Člověk si v tomto případě myslí, že čím víc máte přátel, tím více shlédnutí Váš videoklip bude mít. Nebylo by ovšem lepší, aby Vás díky videoklipu poznali i nový fanoušci a tak splnil tento klip účel proč vzniknul?

Zaměřte se na podstatu každého textu a každé Vaší písně. Pokuste se proniknout více do hloubky a předat tak ve videu ještě více emocí, než ve Vaší písni – toto rozšíření je cestou k tomu oslovit Vašeho fanouška a posunout se tak dále. Čím originálněji své sdělení podáte, tím více lidí oslovíte.

VIDEOKLIP = Přidaná hodnota Vaší písně.

Nemusí se jednat o megalomanské záběry mezi hořícími plameny, ani kvůli prostředí nemusíte odjet na Nový Zéland. Lidem si líbí zajímavé nápady. I kdyby byl Váš klip natočený na jeden záběr, nebo byl točen mobilem, vždy záleží na originalitě a na odlišení se od ostatních.

Nesnažte se podobat nějaké kapele. Pokud přijdete s ideou „Tenhle videoklip se nám líbí, uděláme si ho stejně“, tento videoklip bude vždy považován za kopii, případně o Vás řeknou „To je super, vy jste úplně jako Trio z Marsu (doufám že jsem se nedotknul žádné existující kapely)“. Nemůžete soupeřit s těmito kapelami, které do videoklipů investují obrovské částky a proto tyto videoklipy vypadají tak, jak vypadají. Tyto kapely nelze předběhnout v tom, v čem jsou dobré. Ale můžete je podběhnout, nebo uplně obejít tím, že si vymyslíte svůj vlastní styl a právě ten naservírujete Vašim divákům. Vždy oslovíte více diváků něčím novým, než tím, co viděli už tolikrát a v lepším a dražším provedení od zahraničních producentů.

Pokud pochopíte tuto myšlenku a pokusíte se být tou originální kapelou, která se odliší, věřte, že si svoje publikum najdete. Trh je přesycený komerčními klipy, které jsou všechny podobné a které prodávají známé tváře, ovšem s tímto trhem nemá cenu bojovat. Vytvořte svojí tvorbou trh vlastní a tam uvádějte směr a inspirujte. Vy najednou budete v tomto závodu první a kdoví, časem se pak ostatní kapely budou inspirovat právě u Vás. Ovšem vy se z pozice následovníka najednou stanete tím, kdo byl první a kdo udává směr tomu, co budete tvořit.

Pokud budete mít jakékoliv otázky, nebo budete chtít poradit s nápady na své písně, nebojte se nás kontaktovat na našem e-mailu info@sbco.cz a my Vám rádi pomůžeme.

Vy jste jedineční a za tím si stůjte.

Zde si ještě prohlédněte videoklip kapely OK GO, který se stal neskutečným virálem hlavně kvůli svému originálnímu podání, za kterým stálo velké množství píle a úsilí.

  • Jaroslav "Šety" Šetek

    Vystudoval produkci a režii ve Zlíne, a od chvíle kdy skončil začal podnikat v oblasti online marketingu se specializací na video a jeho postprodukci. Svoji práci miluje a svému rozvoji věnuje téměř veškerý volný čas.

0 Comments

PŘIDEJTE KOMENTÁŘ