9 August 2016
0 Comments

Jak se dostat na přední místa vyhledávačů

V současné době se nám stále více množí dotazy typu „Dobrý den, chtěl bych webové stránky, ale mojí podmínkou je, že budou na prvních místech vyhledávačů a zůstanou na předních pozicích, jinak budu chtít vrátit peníze.“

Zcela upřímně a pravdivě Vám můžeme říci, že pokud je nějaká firma schopna Vám toto přislíbit, tak je to lež. Poslední statistiky ukázaly, že v roce 2014 už každých 10 minut přibude na internetu 10 miliard gigabajtů informací, což bylo v roce 2003 za celý rok.

SEO stránek se nedá nastavit tak, aby Vás udrželo na předních pozicích. Pokud chcete zůstat na předních pozicích a držet se na první příčce stále a stále, budete za to muset stále a stále platit pomocí PPC reklam nebo cílených kampaní, které Vám reklamní firmy nabízejí.

Jak tedy pomůžu své pozice ve vyhledávačích?
Dvě slova – kvalitní obsah.
Čím více kvalitních klíčových slov a zpětných odkazů na svých stránkách vytvoříte, tím lépe se budete klientům a návštěvníkům zobrazovat.

Uvedeme si názorný příklad:
Máte internetové stránky kde nabízíte součástky do automobilů. A máte dvě možnosti, jak posilovat svoje SEO.
První možností je si zaplatit PPC reklamu na vyhledávaná klíčová slova ve Vaší oblasti. V tomto případě „Automobilové součástky, autodíly, součástky do aut, apod...“. Jedná se o velmi obecné slova a je potřeba pamatovat na to, že u PPC reklamy platíme za každý proklik na Vaše stránky. Takže když potenciální zákazník napíše do vyhledávače „Autodíly“, vyjede mu Váš placený odkaz jako jeden ze tří žlutě zvýrazněných na první stránce. Klient klikne na Váš odkaz a z Vašeho reklamního rozpočte se odečtou peníze za proklik (řádově 1 koruna za hodně vyhledávané slovo nebo frázi). Potíž s touto možností je, že jakmile Vám dojde Váš rozpočet na kampaň, z těchto pozic zmizíte a zahrabete se pak hluboko na další stránky. Je to tedy dlouhodobě neudržitělná možnost.
Druhou možností je tedy budování kvalitního obsahu na Vašem webu. Je dokázáno, že skvěle funguje firemní blog (možná právě z tohoto důvodu jste se sem na náš web dostali). Jakmile budete šikovně tvořit obsah o tom co Vaše potenciální klienty zajímá, automaticky pomocí tagů a dalších klíčových slov Vás budou nacházet vzhledem k zaměření se na užší problematiku dané věci. Pokud tedy napíšete článek s názvem „Jaký výfuk bych si měl koupit pro své auto“, najednou zacílíte na užší spektrum lidí, kteří shání výfuk a zajímá je všechno okolo koupě nového výfuku. Napíší tedy do vyhledáváče podobnou otázku, a díky zpětnému odkazu Vašeho blogu se dostanou na Váš web, kde jim vysvětlíte jaký výfuk se hodí pro jaký typ auta, jaké jsou cenově dostupnější, jakou výhodu mají dražší, a následně pozvete klienta do svého E-shopu, kde všechny výfuky najde.

Tento klient je poučen, je Vám zavázán za hodnotné informace, které mu pomohli si vybrat a koupí si u Vás mnohem raději, než že by mezi osmi konkurenčními stránkami s krátkým technickým popisem výfuků spíše rozhodoval mezi nejlepší cenou.

Předávání informací je v každé oblasti klíčové a pokud se zaměříte na problematiku, která tohoto člověka trápí a kvůli které je nerozhodný pro koupi tohoto produktu, budujete tak důvěru, která je klíčovým faktorem k přesvědčení o koupi – Vy jste najednou ten člověk, který svým produktům rozumí a nebojí se svým zákazníkům kvalitně poradit.

  • Lukáš "Kenji" Vrábel

    Fotograf, grafik a webdesigner v jedné osobě. Specializuje se na tvorbu digitálních fotomanipulací, s kterými pořádá workshopy kde své zkušenosti předává dál.

0 Comments

PŘIDEJTE KOMENTÁŘ